måndag 24 juli 2017

Jonas!


Så mycket golf har det inte blivit för mitt vidkommande (hittills) den här säsongen heller men det är ju, å andra sidan, fortfarande bara juli... Så även om annat än golf upptar min tillvaro blev jag glad när ett mail från klubben damp ned i min inkorg. Anledningen till det är att mailet var ett meddelande om att Jonas Lekman är ny klubbchef för Sveriges bästa golfklubb. Jag är helt övertygad om att Jonas kommer att bli Sveriges bästa klubbchef. Jonas har nämligen, det är i alla fall min erfarenhet, en förmåga att fixa saker utan att egentligen göra något. Genom åren har jag några gånger sökt upp honom när min swing gått i baklås och varje gång har Jonas ställt sig och tittat, sagt åt mig att slå bollen hit eller dit och sedan skakat på huvudet med konstaterandet att han aldrig sett mig slå bollen så bra. Och han har haft rätt. Det enda problemet är att jonaseffekten bara hållt i sig just så länge som han stått där och tittat. Hade jag haft råd så skulle jag ha anställt honom som caddie och satsat på touren... En gång för en himla massa år sedan var vi delad etta i en pro-am (på någon spansk bana som jag glömt vad den heter) och det var naturligtvis helt och hållet Jonas förtjänst.

Så om ni framöver skulle se Jonas stå och titta, till synes utan att göra något, så tro inte att han latar sig. Förmodligen så håller han på att få något att fungera bättre än det någonsin gjort tidigare. Det är så han arbetar. Har jag fått för mig.

Välkommen tillbaka, Jonas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar