söndag 9 april 2017

Mögel! Favorit i repris...

Ni minns kanske att jag härom året hade glömt min bärbag i mitt skåp i den sk vagnboden? Och att den därför angripits av mögel så att det bara var att kassera den och gå in till LeMo och köpa en ny? Tror ni att man lär man sig av sina misstag?  Inte jag i alla fall, tydligen. I år hade LeMo dessbättre en trevlig sk pencilbag (koger, sunday bag) som inte bara var försedd med enkelrem (behöver man sele så är bagen alldeles för tung för att bära runt 18 hål, åtminstone om man ska vara i skick att utföra något som åtminstone liknar en sving även mot slutet av rundan) ochförsedd med vettiga fickor utan även rimligt prissatt. 595 riksdaler, om jag minns rätt. Utan att på något sätt göra reklam för LeMo:s välsorterade och för oss medlemmar i Sveriges bästa golfklubb synnerligen välbelägna shop kan jag avslöja att min nya bag heter FastFold. Tydligen så går det snabbt att vika ihop den? Varför man nu skulle göra det...

Apropå det där med att komma ihåg saker... Läste jag inte någonstans att det är på G attgöra något åt våra sunkiga bagförråd? Det är, hur som helst, högst på tiden! Det blir i längden dyrt att förvara sina prylar där, i vart fall om man inte är noga med att ta hem dem på hösten. Sedan så är det ju mycket trevligare med ett ljust, öppet och väl ventilerat utrymme i stil med det ålänningarna har. Det är trist att de räknenissar som tagit över deras klubb brutit det gamla samarbetet över Ålands hav (med påföljd bla att Trekampen gått i graven eller i vart fall är skendöd) men man kan ju ändå göra ett studiebesök.

Förresten, ni som ska köpa nya prylar eller bara fylla på boll- och pegförrådet inför säsongen; Gör det i shopen på klubben! Där finns inte bara (eller kan tas hem) allt man behöver utan man får också service och goda råd. Ett råd ni kan få (alldeles gratis) av mig är att kolla greppen på era klubbor. Klubbor av god kvalitet håller i många år men det gör inte greppen. Att (försöka) spela golf med gamla grepp är ungefär som att köra bil med gamla blankslitna däck, dvs inte att rekommendera. Med en omgång nya grepp är det precis som att spela med nya klubbor (fast billigare).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar