tisdag 29 juli 2014

Mögel!

Förresten så köpte jag en ny bag senast jag var ute på klubben. Jag hade nämligen mina klubbor (två set) stående i mitt skåp. Där hade de stått sedan jag senast ar ute och spelade (någon gång i september i fjol) och säväl bagar som headcovers befanns nu vara svårt angripna av mögel när jag tog ut grejorna. Yuck! Bara att kassera eländet, gå in till LeMo och rycka fram plasten.

Visserligen är det suveränt att vi har tillgång till en fullsorterad pro shop på klubben, inte minst när ett akut behov av nya grejor oväntat uppstår, men just det här köpet kändes aningen onödigt och detta särskilt då de bärbagar som stod i skåpet var mina favoriter. Det var PING-bagar av modeller som inte tillverkas längre utan har ersatts av nya, sämre, versioner.

Nu är förmodligen (läs: förhoppningsvis) jag den ende av klubbens medlemmar som är tillräckligt korkad för att lämna grejorna i förrådet över vintern men jag vill i alla fall utfärda en liten varning så att ingen annan råkar ut för samma sak. Det finns roligare anledningar att köpa grejor av LeMo...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar