tisdag 22 maj 2012

Ålands bästa golfklubb


Nu har jag läst det finstilta. Upp till 800x800 bildfiler kostar fortfarande ingenting och funkar hyfsat för nätpublicering. Så jag fortsätter ett tag till.


Bloggens trogna läsare och mina övriga klubbkompisar har noterat att förra årets Trekamp blev en omvälvande upplevelse för mig. Jag har, enkelt uttryckt, aldrig riktigt kommit hem från Åland. I fjol hade jag mitt andramedlemskap på en klubb som ligger på en ö i Östersjön men numera på fel ö. I helgen åtgärdade jag det och skrev jag in mig som medlem i Ålands bästa golfklubb!



Premiärrundan som medlem blev en köpenhamnare med Nicke och David. Trots att vi spelade med handicap så placerade vi oss i handicapordning. Fast det var först sedan Nicke sänkt en chip (för birdie) på avslutningshålet som saken var alldeles klar (även om jag var avhängd redan på sextonde hålet).


Annars är det sjuttonde hålet på Slottsbanan som är snackisen just nu. Man har byggt om allt utom greenen och det ser ut att bli både snyggt och bra. Just seasidehålen är ju något av det som "gör" Slottsbanan och ett sådant här hål kan nästan vilken klubb som helst vara avundsjuk på. Helt rätt att man lägger krut där!




Annars så känns det rätt hemtamt på min nya klubb. Jag har ju spelat banorna många gånger genom åren och man stöter på samma människor som här hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar