fredag 9 september 2011

Enkel, lättlurad och dum


Ibland känner man sig litet enkel. Dum och lättlurad. Som när man litar på en väderprognos. Som idag. Efter lunch var det väldigt lugnt på kontoret och när jag misslyckats med att få tag på ett antal personer jag behövde tala med så övertygade jag mig själv (det var inte svårt) att det nog var helt i sin ordning att stänga kontoret för veckan och smita ut och gå en runda. Fast först kollade jag yr.no. Kanonväder hela fredagen (och hela helgen).


Inte ens när himlen såg ut som på bilden ovan så tänkte jag något annat än att det var ett väldigt läckert fotoljus. Sa jag att jag känner mig litet dum?




När jag slagit ut på fyran var ljuset ännu häftigare. En blygrå himmel på ena sidan och sol från andra hållet. Perfekt! Sa jag att jag varken hade regnkläder eller paraply med mig? Och sa jag att jag ibland känner mig litet enkel?




När det var dags att spela in på fyran så brakade det till som bara den. Åska. Och plötsligt vräkte det ner. En stund stod jag under en ek (för att bli genomblöt litet långsammare) men sedan gav jag upp och promenerade tillbaka till klubbhuset. När jag kom dit sken solen och Lasse och Göran (som pysslade med leaderboarden för H55-touren som hemsöker Sveriges bästa golfklubb just nu) blev väldigt glada att se mig. Eller så tyckte de bara att min drypande uppenbarelse var en smula skrattretande. Sa jag att jag känner mig litet... äsch!


Sa jag förresten att yr.no lovar samma fina väder i morgon och på söndag också?

1 kommentar:

  1. duktig fotograf! fantastiska bilder....den sista är grädde på moset (lol) ang TEXAS scramble så tog vi sista påsen....

    SvaraRadera