söndag 5 juni 2011

En söndag eftermiddag i juni

Från vänster: Ann Persson, Sarah Mared, Anneli Holgersson, Örjan Persson och Lars Runhem
Resultat UNT Masters, klubbkval

1
Anneli Holgersson
Roslagens GK
11,0
69
69
2
Sarah Mared
Roslagens GK
13,0
71
71
3
Ann Persson
Roslagens GK
13,0
71
71
S 6


Efter gårdagens tuffa foursomematch och med flaggtävling i morgon blev den här dagen något av en vilodag och jag var inte ute på klubben förrän tidigt på eftermiddagen. Då hade UNT Masters redan avgjorts och det blev triss i damer i topp. Örjan och Lasse kom fyra respektive sexa och fick också vara med på bilden.


Willy hade tydligen fått någon slags rävstuds och vann närmast hål-tävlingen. Grattis till honom också! Sedan blev det konstigt för han ville att jag skulle plåta något som inte finns. Längre. Så skicklig med kameran är jag inte. Det handlade om alla telefonledningar som tidigare varit luftledningar med numera är prydligt nedgrävda. Så om ni sett att ledningarna är borta och varit oroliga för att Sveriges bästa golfklubb kanske är avskuren från omvärlden så kan ni sluta noja nu. Allt är som det ska vara. En av många detaljer man kanske inte märker men som bidrar till att göra klubben ännu litet bättre, så det var rätt av Willy att göra mig uppmärksam på saken.






Jag och Lukas blev sittande framför TV:n i spikskobaren som visade Europatouren. Alexander Norén var i ledningen i Wales. Efter en stund fick vi sällskap av en annan Alexander (greve Alexander Oxenstierna, banans och anläggningens ägare)  som letat rätt på sina klubbor för att göra någon slags säsongspremiär. Vi fick sällskap på övningsfältet också.




Där fick vi samsas med Martin och ett gäng knattar som verkade ha hur kul som helst.




Fast allra skönast såg de ut att ha det som lämnat klubborna hemma och bara satt och gonade sig i solen. Det finns så många saker man kan göra på Sveriges bästa golfklubb.




Sedan gick vi till niohålaren där vi spelade en mycket prestigefylld ackis med insatsen en peg per hål. Vi spelade scratch, grabben från vitt och jag från gult fast nästa gång får jag nog ödmjuka mig och be om slag också. Det blir för dyrt annars. Tre peggar spelade han av mig. Vi hann in  till klubbhuset precis lagom för att tillsammans med ett gäng andra medlemmar se Alexander Norén vinna sin andra tävling på Europatouren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar